Copilul meu are dificultăți senzoriale. Ce fac?

Cum aplic dieta senzorială pentru copilul meu?

- curs online PENTRU PĂRINȚI -

- înscrierile se pot face până în data de 26 septembrie, h20.00 -

septembrie 2024
1
ore interactive (09.00-13.00)
0

Dacă te regăsești în situațiile de mai jos,

atunci cursul este pentru tine și copilul tău!

la locul de joacă

  • se poate da în leagăn o perioadă lungă de timp fără să amețească sau, din contra, nu acceptă să urce pe echipamentele de mișcare din parc
  • aleargă prin parc fără sens sau trece foarte repede de la un echipament la altul
  • îi este frică să se cațere
  • nu merge cu tricicleta/bicicleta sau trotineta, conform vârstei
  • se joacă la nesfârșit cu nisip, pietricele sau fire de iarbă, poate chiar le bagă în gura sau, din contră, nu le atinge
  • pare necoordonat în mișcări, nesigur, rigid 
  • nu prinde mingea sau nu o aruncă spre celalalt jucător
  • pare dezorientat, pierdut în spațiu
  • este deranjat de sunetele scoase de alți copii
  • se sperie când vede alți copii care aleargă
  • nu se ferește din dreptul leagănelor în mișcare
  • se împiedică frecvent și cade sau se lovește de alte persoane în mișcare
  • nu estimează riscurile

la masă

  • acceptă o gamă redusă de alimente, preferă gusturile cunoscute și nu vrea să încerce ceva nou
  • acceptă doar mâncare pasată sau doar alimente tari sau crocante
  • găsește plăcute gusturile intense, sau din contra, nu le acceptă
  • are dificultăți să muște din alimente sau să mestece corect
  • nu atinge alimentele sau e deranjat să vadă firimituri/stropi de mâncare pe masă
  • nu acceptă să folosească tacâmuri sau îi este greu să o facă
  • bea apă doar cu unele tipuri de recipiente
  • umple gura cu mâncare sau cu apă
  • are preferințe clare privind temperatura mâncării sau culoarea ei
  • nu semnalizează că îi este foame/sete sau că s-a săturat

la terapii

  • pare că nu se poate „aduna” pentru a răspunde la cerințe, deși sunt lucruri pe care le știe
  • se ridică frecvent de pe scaun, se fâțâie, este distras repede de sunete sau obiecte din jur
  • îi este greu să gestioneze zgomotele puternice din jur – de exemplu plânsul altor copii din încăperi alăturate
  • pare mereu în mișcare, trece repede de la o activitate la alta, pare că „nu are stare”
  • nu acceptă promptul fizic sau este deranjat dacă îl atinge cineva pe neașteptate
  • este greu de angrenat într-un joc sau din contra, greu de oprit și foarte activ
  • este copleșit de cerințele multiple ale unei situații sau se adaptează greu unei situații noi
  • preferă un anumit tip de activități și este greu de implicat în altele, iar jocul nu este unul cu sens
  • gestionează cu dificultate frustrarea dar și entuziasmul și este copleșit de emoțiile puternice

la petreceri cu copii

  • este deranjat de gălăgia de la petrecere, de unele melodii, trompete de petrecere, baloane
  • este agitat, confuz sau iritabil când este în mijlocul celor de la petrecere
  • este retras sau din contră, pare că nu se poate opri și se mișcă tot mai mult
  • împinge alți copii sau se ferește când alți copii se îndreaptă spre el 
  • nu înțelege cum să se poziționeze sau ce mișcări să realizeze pentru a realiza un dans simplu sau un joc de grup
  • pare mai neatent decât de obicei și adulții se înțeleg mai greu cu el

la grădiniță/școală

  • îi este greu să rămână așezat pe scaun atât cât i se cere
  • se fâțâie frecvent pe scaun, ține obiecte mici în mână, scoate sunete sau bate în/cu obiecte
  • este distras de sunetele din jur și își pierde ușor concentrarea
  • împinge alți copii dacă se apropie de el sau stau în spatele lui
  • nu reține ce are de copiat de pe tablă, în caiet
  • nu ține corect creionul/stiloul, apasă prea tare sau prea încet
  • scrie dezordonat, inegal, inversează litere sau cifre, nu se încadrează în pagină
  • nu participă la jocul colegilor în pauze pentru că nu înțelege regulile interacțiunii

noaptea, la somn

  • îi este greu să se relaxeze spre seara, pare din contră, tot mai agitat
  • nu își dă seama că este obosit
  • îi este greu să realizeze activități liniștitoare și se angajează în unele care îl activează și mai mult
  • are nevoie să fie mângâiat într-un anume fel, tinut în brațe sau legănat pentru a adormi
  • se acoperă cu pătura pe cap sau din contra, nu acceptă să fie acoperit
  • are nevoie să fie liniște totală în cameră
  • este atras să urmărească umbrele de pe perete sau luminile care se văd din stradă

Formator certificat:

Alina Ioana Ciocodan

Este psiholog.

Însă, mai presus de asta, este mamă de copil cu nevoi speciale. Exact ca tine.

Știe ce înseamnă lupta cu timpul când ai un copil cu autism, cât de greu este să iei decizii în privința terapiilor potrivite, să găsești locul și specialiștii potriviți pentru copil, să îți sprijini copilul zi de zi. Ana este acum un copil recuperat. Nu a fost ușor și, cu siguranță nu s-a întâmplat peste noapte. A fost nevoie de aproape 6 ani de terapie zi de zi, în special ABA si Terapie de Integrare Senzorială.

 

Și cum atunci nu erau multe opțiuni pentru TIS, Alina a lucrat cu Ana acasă, într-un apartament de bloc, înțelegând că doar un sprijin constant, zi de zi, o va putea ajuta să depășească dificultățile senzoriale majore cu care se confrunta. Și tu poți îmbunătăți calitatea vieții copilului tău învățând principii și metode TIS.

 

Alina Ioana Ciocodan

A absolvit facultatea de Psihologie la Universitatea Babes-Bolyai, Cluj Napoca, cursul postuniversitar de Consiliere Psihologică, diverse formări în psihologia cognitiv-comportamentală și formarea ca pedagog de recuperare. Are o experiență de peste 20 de ani în proiecte de training și educaționale, pentru companii și ONG-uri. Este autoare de ghiduri educaționale, articole de specialitate și audiobook-uri pentru părinți listate în cele mai prestigioase rețele de librării (Humanitas, Cărturești). Proiectele derulate s-au adresat părinților, profesorilor, angajaților din companii, voluntarilor sau copiilor.

 

În cei aproape 8 ani de cand am ‘făcut cunoștință’ atât de aproape cu autismul, am început să înțeleg mai bine nevoile copiilor cu autism și ale părinților lor. Am încredere în terapia de integrare senzorială pentru că am văzut rezultatele pe care le poate oferi și pentru ancorarea sa în neuroștiințe. Am ales să pornesc în acest proiect pentru că simt că atunci când ai niște cunoștințe și abilități utile și altora, ai și responsabilitatea de a le împărtăși cu aceștia. Am încredere în copiii cu autism, în această terapie și în echipa SenzoAutism. Mulțumesc familiilor care vin la centrul nostru, pentru încrederea lor.

În anul 2019 a deschis, împreună cu Adrian Ciocodan, centrul SenzoAutism care a devenit în scurt timp unul dintre cele mai importante centre de evaluare și terapie de integrare senzorială din București:

Ore de terapie
1
beneficiari de terapie
0
evaluĂri senzoriale
0

Ocupă-ți locul la curs

Și află cum îți poți sprijini copilul cu dificultăți senzoriale.

De acum, nu vei mai fi singur!

Vei afla numeroase metode de a-ti sprijini copilul in diferite contexte dificile pentru el.

Cursul se va desfășura online, pe platforma zoom, in data de 28 septembrie 2024, intre 09.00 și 13.00.
Înscrierea se realizează achitând contravaloarea cursului (350 lei) catre:
Asociatia SenzoAutism
Cont IBAN: RO12 BTRL RONC RT04 9709 3401
CIF: 43436136
După efectuarea plății așteptăm să ne trimiți confirmarea și datele de facturare (nume, cnp, adresa pentru persoanele fizice sau datele firmei/ong-ului în cazul persoanelor juridice) pe email: office@senzoautism.ro
Ulterior vei primi pe email factura și linkul cu invitatia pe zoom.
Evaluare senzorială pentru copii cu autism

testimoniale

Ce spun părinții care au participat la cursurile noastre live. 

Vă mulțumim pentru acest curs, structurat foarte bine și experiența valoroasă pe care o aveți și o împărtășiți cu noi. A adus multă înțelegere, la aspecte confuze până azi. Voi dori să mai particip, la sigur. Mult succes! 

Un curs foarte clar prezentat și util. Multumesc. Voi mai participa si la alte cursuri in viitor!

Mulțumesc frumos. Aștept cu interes și alte cursuri susținute de d-voastră.

Mulțumim! A fost primul curs clar și practic.

Mulțumesc din suflet, sunteți minunați!!!